linje-parkering

Piggdekkavgift
Spørsmål og svar

  • Jeg har kjøpt piggdekkavgift, men kjøpt nye piggfrie vinterdekk, kan jeg få pengene tilbake?
    • Nei
  • Trenger jeg noe bevis i frontruten av bilen?
    • Nei, alt foregår elektronisk. Du trenger ikke noe form for fysisk oblat.
  • Jeg har vært uheldig og betalt dobbelt eller mer, kan jeg få tilbakebetalt?
    • Ja, send kontonummer, hvilket telefonnummer og registreringsnummer det ble registrert på. Kunder som har betalt via EasyPark, må kunden kontakte EasyPark på tlf. 23 30 88 80 mail: kundeservice@easypark.net
  • Jeg har HC-kort, har lest at jeg kan få penger tilbake?
    • Ja, bil hvor fører eller passasjer medbringer parkeringsbevis for forflytningshemmede, er da fritatt for piggdekkavgift. HC-beviset er personlig og følger ikke bilen. Send kopi avtale/HC-kort. Send mail til piggavgift@stavanger-parkering.no , hvilket kontonummer vi skal tilbakebetale til og hvilket registreringsnummer det er betalt for.
  • Bilen min er blitt kondemnert, kan jeg få tilbakebetalt?
    • Ja, vi må ha dokumentasjon på at bilen faktisk er blitt kondemnert, send dette til oss på mail piggavgift@stavanger-parkering.no , kan evt. overføres til ny bil, informer oss om det nye registreringsnummeret.
  • Jeg har vært uheldig og skrevet feil registreringsnummer, hva gjør jeg?
  • Jeg ønsker å endre registreringsnummer pga. forskjellige årsaker, kan dere hjelpe?
  • Jeg har problemer med Stavanger Parkering KF sin app/hjemmeside
    • Problemer å finne kvittering, se veiledning her.
    • Sjekk dekning på kortet
    • Telefondekning
    • Sjekk om gyldig kort, vi godtar Visa, Mastercard og Amex
    • Utløpsdato på kortet, hvis kortet har utløpsdato måneden etter kjøpstidspunkt, vil ikke dette godkjennes. (F.eks. hvis du gjør et kjøp i november og kortet utløper i desember, vil ikke dette godkjennes)